Sunday 24 July 2011

senior? junior? ADA AKU KESAH!?

salah satu penyakit budak2 sekolah yang paling famous, lebih famous dari Famous Amos!
sampai melarat ke IPT


SENIOR vs JUNIOR


sebulan dua ni aku asyik fikir pasal benda ni je
sampai pelajaran aku nyaris terganggu
bukan apa
sebab ada manusia yang bangga sangat jadi senior
sampai dia duduk dalam kelas subjek yang sama dengan junior
tak habis2 dengan perasaan terlampau bangganya jadi senior


kalau ikut hati aku ni
tak payah cakaplah
sekepal penumbuk aku dah sampai tepat kat muka dia yang konon2nya 'macho' tu!
tapi
dia bukan mahram
kang aku jugak yang dapat dosa
silap2 haribulan dapat penerajang pulak lagi
naya


macam nilah
konklusi aku
kalau senior nak junior respek
jangan mengharap junior nak respek senior je
kalau senior miskin budi bahasa
dan tak reti nak hormat junior
sampai bila2 pun junior takkan hormat senior


renung2kan dan selamat beramal... (^__^)


* ingatan untuk diri aku jugak...

No comments:

Post a Comment